söndag 4 mars 2007

På väg hem.

Jaha... ännu en helg till ända. Detta har varit en mycket trevlig och lärorik helg. Den började med att jag äntligen fick träffa Linnel och se K1. Efter det bar det av till Långholmen och f.d. Kronohäktet. Det ser faktiskt riktigt bra ut idag, det är nämligen omgjort till ett hotel och konferens anläggning. De har verkligen inte sparat på krutet vad det gäller att spinna vidare på temat att det har varit ett fängelse.

Det vi var där för att göra var att lägga en grund för en verksamhetsplan för Svenska Scoutförbundet som är tänkt att löpa över två år (2008/2009). Detta lyckades vi med, kanske lite bättre än jag vågat hoppas på, så det är ju bra.

Nu sitter jag på tåget hem och tänker på allt jag har att göra, och allt annat som finns i mitt liv. Jag är mycket nöjd med det, men kan ändå inte sluta att fundera.

//En trött Emanuel

Inga kommentarer: